Od osiemnastu lat uczy, zarówno na uczelni, jak poza uniwersyteckimi murami, o tym jak język pokazuje świat mówiącego i jak używać języka, by lepiej zrozumieć i (po) rozumieć się z drugą osobą, zarówno na płaszczyźnie zawodowej, jak i prywatnej. Jak mówić o sobie, ale i negocjować z klientem. Jak rozmawiać, by obie strony miały poczucie komfortu, ale i przestrzeń na tworzenie projektów czy budowanie wspierających się zespołów. Jak pisać mejle, by nie były sztywne i urzędowe, a równocześnie nie naruszały wymaganego poziomu formalności. Napisała ponad 34 artykuły, trzy książki, w tym dwie naukowe. W doktoracie badała strategie, których używają ludzie, by umniejszyć wartość swoją czy drugiego człowieka. Kolejną książkę napisała o potrzebie zachowania prywatności a oczekiwaniach mediów, by tę prywatność naruszać. Obecnie pracuje nad kolejną o relacji języka i psychologii. Przeszkoliła ponad 5000 osób m.in. dziennikarzy, lekarzy, personel medyczny, biznesmenów, pracowników banków, organizacji pozarządowych, nauczycieli. Na co dzień pracuje w Instytucie Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Pojawia się też często jako ekspert od zjawisk społecznych związanych z językiem w ogólnopolskich mediach. Więcej treści na temat języka w psychologii na www.jezykobranie.com
Temat wystąpienia: Język nowych mediów i komunikacja bez przemocy w nowoczesnym świecie hejtu
Opis: Wszystko, o czym myślimy, jakie mamy wartości, nasze intencje oraz to, co jest dla nas ważne, uwidacznia się w naszym języku. W tym, co mówimy, jak mówimy i do kogo kierujemy komunikat widoczne są nasze nastawienie, ocena i cel działania. Dr Małgorzata Majewska z chirurgiczną precyzją rozkłada na czynniki pierwsze zjawisko hejtu, ilustrując krok po kroku wszystkie stadia jego ewolucji. Podczas swojego wystąpienia postawi również pytanie, w jaki sposób HR-owcy powinni tworzyć środowisko pracy, gdzie funkcjonuje komunikacja bez przemocy. Co HR może zrobić w obszarze swego działania, aby minimalizować przejawy hejtu i osłabiać jego działanie w organizacjach.