Z sukcesem łączy naukę i praktykę zarządzania. Członek Center for Evidence-Based Management oraz Society for Industrial and Organizational Psychology, autor książki „Rekrutacja i selekcja oparta na dowodach, czyli 33 zasady skutecznego naboru pracowników”, pełnego humoru opracowania na temat zastosowania wyników badań naukowych w praktyce rekrutacyjnej. Jako doradca i szkoleniowiec pracował dla ponad setki organizacji, m.in. Great Place to Work Europe, Orlen Oil, Aviva, Bahlsen czy Greenpeace Polska. W swoich badaniach, prowadzonych we współpracy z Cultural Lab na University of Maryland, koncentruje się na relacjach między przywództwem, kulturą organizacji oraz kreatywnością i innowacją.
Prywatnie mąż, ojciec dwóch córek oraz pasjonat zarządzania (także własnym życiem) opartego na dowodach.
Temat: Magia nieoczekiwanego: jak zostać liderem innowacyjnej organizacji?
Opis wystąpienia:
W świecie, w którym maszyny, programy komputerowe i algorytmy są w stanie lepiej od nas diagnozować nowotwory, pisać sprawozdania giełdowe i prowadzić wywiady rekrutacyjne, jeden obszar pozostaje poza zasięgiem sztucznej inteligencji. Tym obszarem jest umiejętność zadawania oryginalnych pytań oraz udzielania i wdrażania w życie nowych, twórczych odpowiedzi. Od zarania drugiej rewolucji industrialnej o przewadze konkurencyjnej organizacji, regionów i państw nie decydują już jedynie siła ich zasobów, ale potencjał ich innowacyjności.
Jak budować i przewodzić zespołom, które kreatywność mają w swoim DNA? Jak rodzą się twórczy ludzie i dobre pomysły? Jakiego rodzaju kompetencje przywódcze i wartości organizacyjne pozwalają najbardziej innowacyjnym firmom świata osiągnąć sukces?
Od kilkunastu lat Piotr zajmuje się badaniami kultur organizacyjnych i systemów zarządzania, które pozwalają ludziom i organizacjom osiągnąć maksimum swoich możliwości z wykorzystaniem najnowszych narzędzi i badań naukowych. W swoim wystąpieniu Piotr zakwestionuje popularne przekonania na temat innowacji i kreatywności, dzieląc się sprawdzonymi i zakorzenionymi w dekadach badań i praktyk biznesowych zasadami wykorzystania “magii nieoczekiwanego".